محل تبلیغات شما

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگمجموعه ای از تلاش ها در زمینه بازاریابی است که با استفاده از اینترنت انجام می شود.بازاریابی دیجیتالشامل روش های مختلف از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاگ نویسی و . می شود.

امروزه، دسترسی به اینترنت کاملا فراگیر شده است. در سه سال اخیر تعداد کاربران جهانی اینترنت ۵% افزایش داشته است و تعداد کاربران همچنان در حال افزایش است.در چنین شرایطی تبلیغات دیجیتال موثرترین راهکار برای رشد کسب و کار خواهد بود واهمیت دیجیتال مارکتینگبه مراتب از روش های سنتی بازاریابی بیشتر می شود.

اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای بازاریابی امروز

شما چقدر از روز را به طور پراکنده در گوشی های موبایل و دسکتاپ و به صورت آنلاین سپری می کنید؟ در مقایسه، چقدر از روز را برای تماشای تلویزیون و مطالعه ی رومه ها و مجلات قرار می دهید؟ چقدر این تجربه را داشته اید که هنگام آغاز آگهی های تلویزیون، سراغ موبایل خود بروید و همان چند ثانیه را هم به گوشی هوشمند خود اختصاص دهید؟

اگر اعداد بالا تفاوت قابل توجهی با هم داشتند، شما تنها نیستید. در واقع در سال ۲۰۱۶، زمان روزانه ای که یک کاربر عادی به صورت آنلاین سپری کرده از مجموع زمان صرف شده ی او برای رسانه های آفلاین (رادیو، تلویزیون، بیلبوردهای شهری، مجلات و رومه ها و .) بیشتر بوده است؛ و البته، تمرکز او هنگام استفاده از رسانه های آنلاین به مراتب بیشتر است. (سال گذشته سایت Youtube اعلام کرد که دوم سوم کاربران آن هنگام تماشای تلویزیون همزمان به تماشای ویدئوهای این سایت می پردازند.)

با این تفاسیر، اگر حضور کسب وکار شما برای معرفی خود به مخاطب، ارتباط فعال با او و کسب درآمد فقط محدود به رسانه های آفلاین باشد، به این معنی است که شما در بخش بزرگی از زمان و توجه مردم شریک نیستید.

با وجود قیمت های سرسام آور تبلیغات آفلاین مثل تیزرهای تلویزیونی یا بیلبوردهای شهری که عملا در انحصار برندهایی با بودجه های کلان هستند، این قاعده برای کسب وکارهای کوچکبه مراتب مهم تر است. در واقع، حضور آنلاین، شاید تنها شانس یک کسب وکار کوچک برای جلب توجه مردم و تنها راه برندهای بزرگ برای حضور در مرکز توجه مشتریان است.

با ورود موبایل به دنیای روزمره مردم، استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکارها دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای بازاریابی امروز

اهمیت دنیای دیجیتال به روایت آمار و ارقام

چین، هند و آمریکا در این زمینه از دیگر کشورها پیشی گرفته اند.
امروزه جهان بدون اینترنت حتی قابل تصور هم نیست. اتصال میلیاردها نفر به یکدیگر در سراسر جهان، ستون اصلی دنیای ارتباطات مدرن است. نرخ نفوذ جمعیت جهانی به دنیای آنلاین ۵۷ درصد است که آمریکای شمالی و اروپای شمالی با میزان نفوذ ۹۵ درصدی، در این آمار رتبه اول را دارند.
از سال ۲۰۱۸، آسیا با بیش از ۲ میلیارد نفر کاربر آنلاین، از منظر آمار استفاده از اینترنت گوی سبقت را از مناطق دیگر ربوده و اروپا را با ۷۰۵ میلیون کاربر اینترنت به رده دوم رانده است. آخرین آمار کاربران اینترنت از ابتدای سال ۲۰۲۰:
bull; ۴.۴۷۹ میلیون کاربر فعال اینترنت
bull; ۴.۰۷۰ میلیون کاربر انحصاری اینترنت در موبایل
bull; ۳.۷۲۵ میلیون کاربر فعال شبکه های اجتماعی
bull; ۳.۶۶۰ میلیون کاربر فعال شبکه های اجتماعی بر روی موبایل

حضور آنلاین: شبکه های اجتماعی

روزانه، میلیون ها نفر در سراسر جهان چندین دقیقه از زمان خود را صرفحضور در شبکه های اجتماعی می کنند. شبکه های آنلاین یا رسانه های اجتماعی به مردم امکان برقراری ارتباط، تعامل، اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات را می دهد.

همچنین این شبکه های اجتماعی می توانند ابزاری عالی برای کسب وکار باشند که امکان تماس مستقیم با مشتریان احتمالی، اشتراک گذاری اطلاعات کسب وکار، آگاهی از درخواست مشتریان، ایجاد اعتماد و جذب هرچه بیشتر مخاطبان را فراهم می کنند.

حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توئیتر، گوگل پلاس، فیس بوک، یوتیوب، پینترست و . که هر یک دارای میلیون ها کاربر ایرانی و خارجی هستند، فرصت بی نظیری برای دیده شدن کسب وکار شما فراهم می کنند.

بدون حضور فعال در شبکه های اجتماعی، سود بردن از مزایای این شبکه ها ممکن نیست اما در ابتدا باید بدانید که مشتریان شما بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی که در بالا ذکر شد، حضور دارند. سپس باید یک صفحه در شبکه های اجتماعی موردنظر ایجاد کنید و اطلاعات مربوط به کسب وکارتان مانند موقعیت مکانی و اطلاعات تماس خود را قرار دهید و درصورتی که امکان اشتراک عکس و ویدئو وجود دارد توجه مخاطبان را از این طریق جلب کنید.

سپس باید دنبال کنندگان صفحه خود را افزایش دهید و این کاری بسیار زمان بر است.

یکاستراتژی موفق دیجیتال مارکتینگشامل سه مرحله ی اصلی است که اجرای گام به گام آن می تواند هر کسب وکاری را برای رسیدن به اهدافش کمک کند. این مراحل حلقه های به هم پیوسته ای هستند که عدم وجود هر کدام می تواند آسیب های جدی به استراتژی بزند.

حضور در شبکه های اجتماعی

برای شروع

باید از جذب مشتریان موجود آغاز کنید؛ برای مثال از طریق آویختن تبلیغات محیطی در فروشگاه و محل مراجعه مشتریانتان، آن ها را به بازدید از صفحه شبکه اجتماعی خود دعوت کنید یا ۱۰% تخفیف برای کسانی که به صورت آنلاین با شما ارتباط برقرار می کنند، قرار دهید.

راه های مختلفی ازجمله برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی، برگزاری رویدادهای ویژه، قرار دادن پیشنهادها و تخفیف های ویژه دنبال کنندگانتان در شبکه های اجتماعی و مهم تر از همه، ایجاد محتوای سرگرم کننده، ارزشمند و آگاهی بخش می تواند به توسعه شبکه های اجتماعی شما کمک کند.

یکی از راهکارهای پرطرفدار این روزها برای گسترش مخاطبان در شبکه های اجتماعی.

تعمیر کار تخصصی آیفون تصویری

هر چی که درباره فراسه باید بدونید !

عصر جدید با آیفون های تصویری

های ,شبکه ,اجتماعی ,کسب ,دیجیتال ,اینترنت ,شبکه های ,های اجتماعی ,در شبکه ,میلیون کاربر ,رسانه های ,ضرورت دیجیتال مارکتینگ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
مجله گردشگری فروشگاه دنیا الکترونیک اخبار ایران racoolreisteal آزمایشگاه برگرباز ، با ما بهترین باشید. مکمل در بلاگ دریافت منبع جدیدتربن ها و بهترین ها عطر زندگی بانو سین :) مهندسی کامپیوتر - نرم افزار