محل تبلیغات شما

(SEM) چیست؟

SEM یا بازاریابی موتورهایجستجودرواقع نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که به منظور ارتقا وب سایت ها از طریق بیشتر دیده شدن آن ها در صفحات موتورهای جست وجو انجام می شود. زمانی که شما چیزی را جستجو می کنید، وب سایت هایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده می کنید، حاصل یک سئو خوب است که در دستهاستراتژی های رایگان دیجیتال مارکتینگقرار می گیرد و وب سایت هایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده می کنید، حاصل استراتژی سئو است.

بازاریابی موتورهای جستجو یک روش مؤثر و خاص برای بازاریابی کسب وکار است.

مردم آنچه را که می خواهند جستجو می کنند و تبلیغ کنندگان کلمات مرتبط با جستجوها را هدف قرار می دهند و شما تنها در صورتی باید به تبلیغ کنندگان پول بپردازید که مشتریان بالقوه بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کنند. در اینجاست که مفهوم تبلیغات (Pay Per Click)PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک، به کار می آید. تفاوت بزرگتبلیغات آفلاینمانند بیلبورد یا رومه با بازاریابی موتور جستجو این است که در تبلیغات سنتی، تبلیغات بدون توجه به تمایل مردم برای مشاهده تبلیغ، به آن ها نمایش داده می شود و شما نیز درهرصورت باید هزینه تبلیغات را بپردازید؛ درحالی که در بازاریابی موتور جستجو یا SEM، مردم محصولات یا خدماتی را که می خواهند جستجو می کنند و درواقع تبلیغات شما تنها به مخاطبان هدف نمایش داده می شود؛ و همان طور که گفته شد، تنها در صورت کلیک بر روی لینک تبلیغ باید به تبلیغ کننده پول بپردازید.

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) چگونه عمل می کند؟

نحوه اجرای بازاریابی موتورهای جستجو، بر اساس سیستم مزایده است. در این مزایده برای برنده شدن، دو فاکتور اصلی را باید در نظر گرفت؛ حداکثر قیمت CPC (Cost Per Click) و مرتبط بودن تبلیغات با جستجوی انجام شده توسط کاربر مهم ترین پارامترهای اثرگذار بر عملکرد شما در مزایده هستند. در سیستم مزایده، تبلیغ کنندگان برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر در صفحات جستجو با یکدیگر رقابت می کنند و هرکدام از آن ها که فاکتورهای بهتری ارائه دهند در مزایده برنده محسوب شده و در رتبه بالاتری از نتایج جستجو قرار می گیرند.

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) چگونه عمل می کند؟

مثالی برای درک بهتر مزایده در بازاریابی موتور های جستجو

جستجوگرهایی مانند Google و Bing، بسته به میزان مرتبط بودن تبلیغ شما با آنچه مردم جستجو می کنند، نمره های ۱ تا ۱۰ را به شما اختصاص می دهند. مثلاً اگر کسی عبارت سفارش گل را جستجو کند و تیتر تبلیغ شما ldquo;سفارش آنلاین گل در تهرانrdquo; باشد، جستجوگرها نمره بالایی را به شما اختصاص می دهند، اما اگر تیتر تبلیغ شما ldquo;سفارش انواع دسته گل های طبیعیrdquo; باشد، بااینکه هر دو تیتر به خرید آنلاین گل اشاره دارند، اما این تیتر به دلیل میزان ارتباط کمتر، نمره کیفیت کمتری را به دست می آورد. اگر هر دو کسب وکارها دارای قیمت مزایده یکسانی باشد، کسب وکار با نمره کیفی بالاتر در جایگاه بالاتری در صفحات جستجو قرار می گیرد.

درصورتی که قیمت CPC پیشنهادی شما، ۲ هزار تومان و قیمت پیشنهادی رقیب شما، هزار تومان باشد و نمره کیفی شما ۳ و نمره کیفی رقیب شما ۱۰ باشد، باوجوداینکه قیمت پیشنهادی شما بالاتر است، رقیب شما به دلیل کسب امتیاز کلی بیشتر(۱*۱۰=۱۰ > 6=2*3) در مزایده برنده خواهد شد.

بنابراین، به این نکته توجه داشته باشید که نمی توان تنها با پرداخت پول بیشتر، در جایگاه بالاتر موتورهای جستجو قرار گرفت. اگر میزان مرتبط بودن تبلیغات و جستجوی مردم بسیار کم باشد، جستجوگرها ممکن است تبلیغات شما را در صفحه جستجو نمایش ندهند. درنتیجه در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید و بدون نیاز به پرداخت پول بیشتر، برنده مزایده SEM شوید.

مثالی برای درک بهتر مزایده در بازاریابی موتور های جستجو

راهکار بهبود SEM یا بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

قرار گرفتن در جایگاه اول نتایج جست وجو هدف اصلیتیم دیجیتال مارکتینگ است و رسیدن به این جایگاه نیازمند درک چگونگی استفاده از تکنیک هایی مانند SEO و بازاریابی موتورهای جستجو است. در بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، به دلیل اینکه به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ پول می پردازید، طبیعتاً می خواهید این کار، ارزش پولی که خرج می کنید را داشته باشد. با اندازه گیری میانگین ارزش هر کلیک، می توانید به خوب بودن SEM پی ببرید.

به عنوان مثال اگر هر کلیک برای شما ۲ هزار تومان هزینه داشته باشد ولی میانگین ارزش هر کلیک برای شما ۲۰ هزار تومان باشد، می توان گفت که تکنیک SEM به درستی به کار برده شده است. درصورتی که میانگین ارزش هر کلیک، هزار تومان باشد، به بهینه سازی روش بازاریابی موتور جستجو از طریق اصلاح عوامل مؤثر در آن نیاز دارید. به منظور بهینه سازی تکنیک بازاریابی از طریق موتور جستجو، راهکارهای زیر را در نظر بگیرید.

ارزیابی کلمات کلیدی یا کلیدواژه های با کیفیت

اگر قصد ارتقای وب سایت یا راه اندازی کمپین مارکتینگ موتورهای جستجو را دارید، کیفیتلیست کلمات کلیدی انتخابینقش بسیار مهمی در موفقیت شما ایفا خواهد کرد. ابزار رایگان زیادی برای کمک به ارزیابی کلیدواژه ها وجود دارد ولی در مرحله اول، بهتر است در مورد بازدیدکنندگان معمول خود، نیازهای آن ها و چگونگی پاسخگویی وب سایت شما به آن نیازها، فکر کنید. بازدیدکنندگان از وب سایت خود را بشناسید و کلمات و عباراتی که برای به دست آوردن اطلاعات موردنیازشان در موتورهای جست وجو تایپ می کنند را در نظر بگیرید. سه عامل مهمی که در انتخاب کلمات کلیدی باید در نظر داشته باشیم، ارتباط، ترافیک و رقابت است.

ارتباط بین کلیدواژه های انتخابی

اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است که: کلیدواژه های انتخابی مرتبط هستند؟ آیا این کلمات و عبارات، محصولات و خدمات شما را به صورت دقیق توصیف می کند؟ سعی کنید تنها بر کلمات مرتبط با کسب وکار خودتان تمرکز کنید. به عنوان مثال، استفاده از عبارت کلیدی ldquo;سفارش آنلاین گلrdquo; در مزایده مناسب است، زیرا کاملاً مرتبط با کسب وکار است.

تعمیر کار تخصصی آیفون تصویری

هر چی که درباره فراسه باید بدونید !

عصر جدید با آیفون های تصویری

جستجو ,بازاریابی ,موتورهای ,تبلیغ ,مزایده ,تبلیغات ,موتورهای جستجو ,که در ,وب سایت ,از طریق ,هزار تومان ,بازاریابی موتورهای جستجو ,بازاریابی موتور جستجو ,هزار تومان باشد، ,انتخاب کلمات کلیدی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
کلاس چهارم کرامت یک naserdelnava tandysrayaneh magnetahan حامیان محیط زیست دانلود رایگان قالب بلاگ بیان بلاگ اسکای میهن بلاگ بلاگفا آموزش مقدماتی و ساده الکترونیک گردشگری و توریسم گود مووی oud024